PER QUÈ AQUEST BLOG?

De la meva mare he aprés l'amor per la cuina, el gust pel bon menjar i, sobre tot, la il.lusió per complaure els altres amb un bon àpat. A la facultat de Farmàcia vaig descobrir que m'agradava la nutrició: "som allò que mengem". La vida, però, se'm menja el temps de cada dia. He hagut d'aprendre a compaginar les tres coses: bona gastronomia, menjar saludable i, evidentment, fàcil i ràpid de fer. De vegades pot semblar imposible, però quan t'hi poses, descobreixes que no és tan difícil. Només cal una mica d'imaginació, una bona dosi d'interés i cabassos de carinyo...
Així doncs, per què no compartir-ho?

dilluns, 20 de setembre del 2010

RECUPERANT ELS PLATS DE LES MEVES AVIES

Avuí, com tinc una mica més de temps, he decidit rescatar les receptes de la meva mare i de les meves àvies, perque els meus fills en poguin gaudir. Això sí, una mica més lleugeres... Avuí, per dinar he fet una amanida i un plat que al poble del meu pare (“en un lugar de la Mancha de cuyo nombre no puedo acordarme”) li deien “Arroz y Granos”. A la nit, un Trinxat i lluç a la planxa. El primer plat és el que vull compartir.


ARROZ Y GRANOS
Aquest plat es fà amb un embotit que anomenen “longanizas”, a cavall entre llonganissa i xoriço, sense curar que s’ha de fregir. Jo, però ho he substituit, tant pel greix, com perque aquí és més difíicil de trobar. Cal dir que aquest és un plat únic perfecte, perque porta llegum, arròs i una miquetona de carn. Combinació, tot plegat, que aporta una proteïna de molta qualitat i hidrats de carboni de metabolització lenta. Només cal acompanyar-lo d’una fresca amanida d’enciam, cogombre, ceba, enciam, etc. Per postres, si volem facilitar el metabolisme del llegum, podem pendre un iogur bio descremat.

Ingredients per a 4 persones
6 ó 8 saltsitxes de porc, 250 g de mongeta pinta cuita, 200 g d’arròs, 1 CD de sofregit, 1 cap d’alls, el doble d’aigua del volum que ocupa l’arròs, oli d’oliva, sal i safrà (ó colorant alimentari)

Preparació
Tallar en llàmines els alls i sofregir amb una miqueta d’oli d’oliva (molt poquet): Quan comencin a rossejar, afegir les salsitxes tallades en 2 ó 3 talls cadascuna. Quan estiguin daurades, afegir l’aigua, el safrà o colorant, la CD de sofregit, i salar, i quan trenqui el bull, posar-hi la mongeta i l’arròs. Coure fins que l’arròs estigui al punt (uns 6 min a l’olla express).
Servir calent...i que us vingui de gust.



Dedicat a la Déborah

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada